Opartiska Sverige

Kom på en sak nu när jag var ute och rökte. Den tanken gjorde mig ganska irriterad och med motiverad till att dra härifrån detta neutrala land.

Sverige är sådant opartiskt/netutralt land så att det inte är klokt! Och det gäller i allting, och det är väl därifrån vi har fått jantelagen kan jag tro.

  • Vi skickar halvdana låtar till Eurovision Song Contest bara för att visa att vi är med i tävlingen, men inte för att vinna, för då skryter vi alldeles för mycket.
  • Vi kunde inte ens välja sida i andra världskriget. Vi var helt neutrala. Eller ja, lite mer åt tyskarnas sida, men det var ju bara för att vi inte skulle bli anfallda av dem eller ryssarna.
  • Vi tar in en massa invandrare/flyktingar i Sverige än vad vi har råd med, bara för att de inte ska bli arga på oss, men vi är tvugna att skicka tillbaka några för att alla andra länder ska tro att vi favoriserar det specifika landet.
Håller ni med, eller är jag helt ute och cyklar?
Iallafall så jag tror.
Vad ni har skrivit
Postat av: Bögjävel - Gävles största proffsblogg

Hej! :) Allt bra?

2010-02-21 @ 19:18:48
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/

SKRIV TILL MIG!

Och du heter?
Glöm mig inte!

E-mail, tack: (Bara jag som ser)

Har du en egen blogg? Skriv den här i så fall:

Vad vill du?

Trackback
RSS 2.0