En tankeställare.

Nej nu måste jag reda ut saker och ting, för snart blir det helt åt helvete.
Angående en eventuell "klassfest" med högstadieklassen.
Jag har inte hindrat er från att ha någon, och det har ni missat, och tror att jag strängt förbjuder er att ha en. NEJ!
Det jag menar är att vår klass inte gillade varandra. Det var skitsnack bakom ryggen på varandra, nekande och psykning. Och det är inte sådant jag var med om. Jag höll på med det också. Det kallas tonår, jag vet. Men att tänka tanken på att alla ska samlas igen, och sedan sitta där med sina fejkade leenden och låtsas tycka om varandra, det är det jag är emot. Och sedan med alkohol i bilden. Det blir bara värre.
Ni ser bara de "lyckliga" stunderna, och visst, det ska man väl se. Men jag ser också de mörka stunderna; då vi var som jävligast. Kommer inte ni ihåg? Allt mot Linda? Fy fan, så elak har jag aldrig varit mot någon innan. Vi gav aldrig henne en chans. Nej fy fan för oss.
Och jag menar, om det nu blir en klassfest, blir det då med personer i klassen som vi tycker om, eller med ALLA? Jag tror det första alternativet.
Och de personer som man tyckte om från Rödeby, det är väl dem man fortfarande har kontakt med nu? Jag lämnade alla band med de jag inte tyckte om på skolavslutningen i 9an. Gjorde inte ni det med?
Sedan kan jag förstå att man vill ta upp kontakten med vissa igen, visst, det vill jag med. Men att man ska vara så glad över att ha denna klassfest, det fattar jag inte.
Ja, det var allt jag ville säga.
Hoppas att ni ser det från min sida också.
Vad ni har skrivit

SKRIV TILL MIG!

Och du heter?
Glöm mig inte!

E-mail, tack: (Bara jag som ser)

Har du en egen blogg? Skriv den här i så fall:

Vad vill du?

Trackback
RSS 2.0