Prioritera. Vad?

Tips nummer 1
Ska Du flytta hemmifrån, alternativt flytta ihop med din pojkvän, GÖR DET INTE NÄR DU FORTFARANDE GÅR I SKOLAN!

Jag och älsklingen har bott ihop i en vecka idag. Och visst, det är underbart. Ett eget ställe, egen Tv, man får äta den maten man vill och gå och lägga sig när man själv tycker att det är okej.

Det är framsidan på hela alltet.
Men baksidan då?

Disken? När ska jag göra det, och hur många gånger per dag ska jag diska?
Maten? Vem lagar den? Kan jag lita på min partner, så att det går att äta?
För vilka pengar (och vems!) ska jag köpa mat? Vad ska jag laga? Har jag råd med det?
Städning? Hur ofta? Hur noggrant?
Skolan? Har jag tid med läxor idag? Vad har jag planerat?
Vännerna? När ska jag träffa dem?  Har jag tid idag? Kan jag bjuda dem på mat?
Samlivet med sin partner? När kan vi ha det romantiskt?

Okej, jag kanske håller på att bryta ihop. Jag kanske inte klarar det här?
Fan.
Jag vill inte bli vuxen
Vad ni har skrivit
Postat av: Linn

Det låter lite kämpigt allt det där. Men jag är endå avundsjuk, vill också flytta hemifrån^^

2009-12-10 @ 16:54:16
URL: http://hitnrun.blogg.se/

SKRIV TILL MIG!

Och du heter?
Glöm mig inte!

E-mail, tack: (Bara jag som ser)

Har du en egen blogg? Skriv den här i så fall:

Vad vill du?

Trackback
RSS 2.0