Recension: Det regnar köttbullar

Handling: Sedan Flint Lockwoods barnsben har han velat komma på den där uppfinningen som ska revolutionera sättet de lever på för alltid. Flint bor på en liten ö vars enda naturtillgång är sardiner, öbornas kost är således väldigt enahanda. Hans lösning är en uppfinning som kan omvandla vatten till mat. Av misstag råkar maskinen bli uppskjuten bland molnen vilket gör att den omvandlar regn till mat. Det är genialiskt, speciellt som Flint kan sända önskemål till sin apparat uppe i himlen. När borgmästaren ser de kommersiella värden i detta väderfenomen vill han att Flint skruvar upp hastigheten på apparaten och skapar mer och mer mat. Istället muterar matapparaten i himlen all mat och godis som blir gigantiska och når jorden i olika typer av oväder. Bara en man kan stoppa dess framfart och Flints kamp mot maten blir långt mycket tuffare än vad han väntade sig.

Egna åsikter: Jag trodde att filmen skulle vara lite mer hysterisk och rolig, som animerade barnfilmer brukar vara (tänk Hitta Nemo). Vissa delar av filmen var jättebra och kul, men mestadels satt jag och väntade på skämten. Kom de? Nej. Filmen hade en genomtänkt handling, men det var väl bara det. Inte ens de små barnen i biosalongen skrattade nonstop. Då är det något som är fel. Betyget för denna film blir 2,5/5


Vad ni har skrivit

SKRIV TILL MIG!

Och du heter?
Glöm mig inte!

E-mail, tack: (Bara jag som ser)

Har du en egen blogg? Skriv den här i så fall:

Vad vill du?

Trackback
RSS 2.0