Klagokärring

Var hos tandläkaren idag, för att ha den sista kontrollen nu innan man måste betala satan för att de ska pilla på ens tänder och bara klaga.

Iallafall så började hon peta och gneta på både tänderna och tandköttet och sucka lite smått. Jaha täckte jag, nu är det fel på tänderna -igen-. De ska alltid klaga på mina tänder och hur jag sköter dem. Sedan undrade hon om jag rökte, och jag sa som det var -att jag gör det. 10-15 stycken om dagen. Då helt plötsligt började hon klaga på det, och sa vad tänderna får utstå när man röker. NAHE tänkte jag. Jag vet ju ingenting. Jag har ju inte alls koll på det när jag gått omvårdnad. Sedan förklarade hon att jag hade ett hål i en tand och att jag hade tendens till hål mellan tänderna, och att jag skulle skölja med flour och använda tandtråd. Blööööööö säger jag.
Så imorgon kvart i 11 ska jag till tandläkaren igen och laga tandsatan. Och då ska de bedöva mig med ännu en sådan där satans spruta i tandköttet igen. AJ!
Vad ni har skrivit

SKRIV TILL MIG!

Och du heter?
Glöm mig inte!

E-mail, tack: (Bara jag som ser)

Har du en egen blogg? Skriv den här i så fall:

Vad vill du?

Trackback
RSS 2.0