Söndag

Idag var det den "lugnaste" dagen med magen och det. Vaknade vid ungefär 9-tiden och mådde lite illa och hade obehag i magen, så jag sprang ner och svalde min Voltaren tillsammans med ett glas yoghurt. Sedan var det bara sängen som gällde. Tyvärr kunde jag inte somna om, så jag fick gå på toaletten och spy. Fast denna gången var det inte galla, som det brukar, utan yoghurten. Lindrigare för halsen iallfall. Ja, sen var det bara att lägga sig och vänta på nästa attack. Och den kom. Men kvar i magen fanns det ingenting, så det blev bara lite hulkningar och sängen igen. Tredje gången kom gallan, och då orkade jag inte mer. Gick ner till Sathalies mamma och fick en Pepsid Duo, och sen dess har allt varit lugnt. Jag har tillochmed klarat att dricka lite kaffe. Underbart! Visst har jag kvar lite obehag i magen, men jag har iallafall inte behovet av att spy längre. Och klockan är bara två. Det blir kanske bättre nu. Sathalie tyckte att jag skulle låna hem lite Samarin, som jag kan ta på morgonen innan praktiken. För det är ju det jag fasar för. Att jag ska må så dålig att jag spyr där. Då får jag definitivt inte godkänt i kursen, och inte heller om jag är hemma fler dagar. Men tur som det är så har jag nästan bara kvällsturer kvar, och det är ju då jag mår som bäst.

Sathalies mamma tror fortfarande att jag är gravid, men det har jag redan uteslutit. Isåfall skulle jag vara i 6:e månaden, och då hade det synts. Dessutom har jag inte gått upp i vikt. Snarare nedåt. Min fina leopardmönstrade T-shirt har ju blivit för stor, så att allt bara hänger på mig.

Visst, jag vill gå ner i vikt, men nu känner jag hellre att jag är tjock och lycklig och frisk än att spy varje morgon och bli pinnsmal.
Vad ni har skrivit

SKRIV TILL MIG!

Och du heter?
Glöm mig inte!

E-mail, tack: (Bara jag som ser)

Har du en egen blogg? Skriv den här i så fall:

Vad vill du?

Trackback
RSS 2.0